aku dan si penipu..!

aiman ada kawan..dia jalan lambat2..heh..tak de la..aku ada sorang kawan yg suka sangat menipu..aku tak tau la apa yg dia dapat dengan menipu tu..aku kenal ngan dia masa mula2 aku pindah kat kajang.. masa tu aku tak de kawan lagi..tiba2 dia pindah kat sini gak tak lama lepas aku pindah.mula2 aku kenal dia kat sekolah..tak tau la pulak dia duduk 1 flat ngan aku..dan kalo korang nak tau dia la penyebab phone aku dilari kan oleh perempuan mengandung..

mula2 aku nampak dia main basikal kat taman flat aku tu.. pas tu aku panggil la dia. untuk mengerat kan silaturahim,mesti la kena bertegur sapa..dia sampai je kat aku tanpa menghulurkan tangan untuk berjabat mesra (chewah) dia terus cakap cam ni.."weyh..sekolah taman jasmin ni memang berhantu ke??aku masuk tandas tadi bape banyak aku nampak..gila la.." aku terkejut.. aku terkejut bukan sebab dapat berita cite hantu tu.. aku terkejut sebab baru aku tau budak ni penipu rupanya.. cheh! cite gebang betul dia ni..

aku pon layan la.. kalo tak layan kang dia cakap apa pulak..aku pon buat2 la tak tau.. "ha?? hantu??yeke?? tak tau la..aku pon baru pindah gak.." tapi tak sangka pulak dia boleh kencing aku lagi.. dia cakap ada hantu ikut dia balik rumah la,dia boleh nampak hantu la.. macam2 lagi la..(macam2 tu bermakna banyak lagi dia tipu aku..) aku dengan blur dan malas nak layan mengiakan saja apa yg dia cakap walaupun aku tau yg dia menipu..
dia ada gak cakap yg dia pandai bawak kereta..cheh..!

tapi sekarang ni dia dah pindah dah.. aku pon rindu gak nak dengar cite gebang dia.. kadang2 cite dia boleh buat aku ketawa..aku tak nafikan la, yg aku pon ada tipu dia gak.. yela mana boleh dia sorang je tipu aku.. yg malang nya dia tak caye pon aku cakap.. celaka tol.. aku punya la jaga hati dia..huh!

aku selalu lepak ngan dia tiap2 malam..dengar dia menipu pon best gak.. aku ingat lagi aku ngan dia pernah buat kerja gila,kitorang gi jusco balakong naik basikal.. haha.. best masa tu.. aku dok kat belakang dia je.. dia yg bawak aku.. aku tak de basikal.. maklum la.. tak mampu.. tak de la.. sebenarnya basikal aku telah dihancurkan oleh kawan aku gak.. nama dia shazwan..hari tu kitorang sepatut nya buat kajian kepadatan penduduk untuk folio geografi.. tapi masa kitorang jumpa kat tempat perjanjian, dia main2 ngan basikal aku kat tengah jalan..aku tengah sembang2 ngan member aku masa tu..tiba2 je POOOOONNNNNNN!!!!!!!!!aku dengar bunyi hon kereta..dan sekelip mata je gedegang! si syazwan tu kena langgar.. kalo dia sorang takpe gak.. ni ngan basikal2 aku sekali kereta tu sapu..inalillah.(basikal aku la)selamat dia kebal.. so dia cuma dihantar ke hospital berdekatan sahaja..yg aku pelik nya macam mana la budak syazwan tu boleh tercampak sampai masuk kat dalam kereta apek tu..tapi senang la.. tak yah nak angkat2 dia masuk kereta lagi dah,terus hantar hospital je..woi wan..ganti balik basikal aku..!aku tak mintak ganti rugi kat dia..kesiaaannnn dia...

sebab tu aku cuma membonceng basikal kawan aku tu untuk ke jusco..oh ye.. sebelum terlupa.. nama kawan aku tu terpaksa dirahsia kan..aku takut dia masuk blog aku je.. nanti kantoi la aku kutuk dia kat sini..

tak lama lepas tu dia pindah..
aku dah tak dapat nak dengar cite tipu dia dah.. huhu.. sedih nya kehilangan orang yg disayangi.. walaupun dia tak mati lagi,aku tetap sedih atas pemergian dia..

al-fatihah..

ha??
apa??
korang ingat al-fatihah tu untuk orang mati je ke??

Tiada ulasan:

Catat Ulasan