sekolah lamaku..

sekolah lama ku..haha..lawak jugak la bila diingat-ingat balik member2 lama aku tu.. nama sekolah aku tu SMK CHANIS.mesti korang tak pernah dengar kan??ha.. tu la korang pemikiran cetek lagi..ni bukan cetek dah ni,ni dah kering tahap longkang dah ni..
walaupun korang tak pernah dengar,tapi sekolah ni boleh dikata kan famous cam siti nurhaliza gak la..haha..nak tau sebab apa dia famous??sekolah aku ni dulu pernah masuk tv and surat khabar lama..yela, surat khabar lama la..sebab dah lama dah sekola ni masuk surat khabar..hehe..yg masuk tv tu masuk kat tv3..tapi yang aku bengangnya, yg masuk tv tu berita yg tak best je..yg best2 kat surat khabar lama je..huhu..

ha..nak tau apa yg masuk tv tu..cite dia cam ni..budak sekolah aku tu ada yg kena pukul,
then sebab tu la masuk tv..abih cite..haha..buat lawak bahalol lak aku..bukan nye lawak pon ye tak??k la,k la.. aku cite..kang ada budak nangis macam baby tak dapat nenen plak..

ermm..cam ne nak start ek?? haa... ada budak kena pukul kan?? aku tak tau la budak tu kena pukul sebab pe..tau2 je budak tu dah masuk spital koma.. fuyoo gempak gak sapa yang pukul dia an?dah la badan besar tahap gajah nak beranak..boleh pulak dia koma kena pukul.. alaa.. pukul ramai2 aku pon boleh..pas tu ada la wartawan datang sekolah tanya pengetua macam2.. pengetua pon huru-hara la jawab..yang aku and member kesengalan aku gi la kat wartawan tu.. chewah konon boleh sumbat muka dalam peti tv la kot.. ye la, aku pon nak famous gak cam siti.. tapi malang nya tak masuk pon..haha..buat segan mak aku je..

dah jauh terpesong ni..k aku cite balik..
pengetua pon jawab la soalan2 bodo yg di tanya si wartawan tadi tu..
pengetua cakap apa nak tau??"saya tak bolah nak cakap apa la..sebab kes ni berlaku di luar sekolah.."cheh tak bertanggungjawab sungguh pengetua ku ini..
seperti meludahkan kahak di tangga saja jawapan nya tu..(ada ke peribahasa cam tu?? hentam je la.)kalo budak tu koma sehari tak pe..ni nak sampai sebulan purnama dah tak sedar2 lagi.. mak budak tu menangis je siang malam..tak pernah pulak aku nampak dia berdoa ke solat hajat ke..chewah..macam la dia nak buat depan aku..

lepas tu kan,lepas tu kan..

polis cam biasa la keja dorang..siasat..siasat..siasat.. tapi tak dapat pape pon aku tengok.. tak tau la kerja dorang memeng susah ke dorang memang makan gaji rabun..bukan buta tau?? jangan ingat aku silap taip plak..kalo gaji buta dorang tak buat pape langsung..tapi ada la gak aku tengok dorang gi jenguk2 tempat kejadian tu..so jadi gaji rabun la..haha..

masa dorang buat siasatan tu abih la semua budak sekolah tu yg senior kena gi balai cerita.. suspek dorang budak2 senior and member2 budak koma tu je.. tak de orang lain ke?? bukan nya dorang nak siasat aku..mana la tau aku yg pukul ke dalam mimpi..haha..
dah siasat2 tu dorang lepas cam tu je.. tu la aku cakap dorang makan gaji rabun je..last nya kes tutup cam tu je bila budak koma tu dah sedar.. budak tu pon tak tau sape yg pukul dia..dah hilang ingatan agaknye..selamat la bukan member aku..

tu la sebab nye sekolah lama ku masuk tv3..haha..famous tak??famous tak??
hrmm..korang mesti nak tau sebab apa sekolah lama aku tu masuk surat khabar plak kan??
ha..kalo korang nak tau..sekolah aku tu bersih and cantik macam istana sultan perak..tu sebab la masuk surat khabar..best tak sekolah aku tu?best kan?? sebenar nya sekolah tu cantik pon sebab lanskap je..sampai aku pon dah suka kat lanskap tu..suka tu bukan bermaksud aku jatuh hati kat dia..jangan pikir lain plak..sebab aku suka sangat lanskap tu gak la aku masuk sekolah teknik..tapi tak lama la.. coz sekolah teknik tu macam penjara je.. aku ni dah la suka kan kebebasan..walaupun kat teknik tu aku bebas dari bebelan mak aku,tapi teknik tu lebih teruk lagi rupanya..haha..

ok la cite balik..
nak cite apa lagi..?dah abih dah kot..
patut la masuk suratkhabar je..cite dia pon pendek je..haha..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan